Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 22

Thread: Saison tranquille dans l'industrie à Mtl? / Quiet season in Mtl industry?

Question Saison tranquille dans l'industrie à Mtl? / Quiet season in Mtl industry?

Je suis intriguée par le ralentissement de l'industrie ces temps ci, les autres agences s'appellent entre elles pour savoir si la situation est différente chez leur concurent.

Y a-t-il quelque chose qui ce passe ces temps-ci ou n'est que situation du hasard..

La majorité des appels (requête) négocie mentionnant que même si l'offre est refusée de diminuer, qu'ils attendront le jour ou nous afficherons à la baisse à cause que nous serons désespérés pour en profiter.

Si ce n'est pas ça, les gens demandent à ce que tous les extras soient inclus, mesdames les indépendantes avez vous une hausse d'appels de ce genre ces temps ci?

I am intrigued by the downturn in the industry these days, other agencies call each other to see if the situation is different with their competitor.
    Is there something that's going on these days or this situation is just coincidence ..

The majority of calls (query) negotiates mentioning that even if we refuse to lower prices, they will await the day were we will post down to enjoy it cause we will be desperate.

If that's not it, people ask that all extras are included, independent ladies do you have an increase of calls like that these days?

I think a lot of guys in Montreal are afraid of getting arrested. Send some ladies down to New York! Honestly, I'm sure competition for business is just as fierce down where I am as it is where you are. Mtl Girlfriends opened up in NY last year, but they didn't get past a few months. It's really a completely different business model than it is in Montreal. I must say, though, Montreal ladies are probably the class of the field, and that's not an exaggeration.

I would also like to point out that google translate is imperfect, so I'm only getting about 70% of what you're trying to say in French. It's my own failing -- I studied French in school, but that was a long, long time ago!

sorry about that i'm not perfectly bilingual thats why i dont always translate my thread.

Registered User
    Pour MOI...j'ai arrêter de chercher face au situation vécue récemment vis a vis UNE agence et 2 Indys(en quelque sorte=déjà discuté et thread que j'ai effacé)
    J'ai eu le privilège d’être recontacté par une ex sp et je suis comblé par celle ci en ce moment ouffff
    J'ai su aussi de certaines source qu'il y a un certains ralentissement de la business(maintenant reconfirmez par vous)..comme probablement les raisons que gurgeh85 dit face au nouvelles loi ou pour autres raisons..
    Dommage mais ça doit être juste un certains temps et ça reprendra ...du moins pour les bonnes agences fiable et de parole et qui respecte leur engagement(passons).....ainsi pour certaines indy fiable...
    Alors bonne chance Laila et vous souhaite que ça reprenne pour la votre...

P.S. Pour MOI je négocie pas...je veux GFE et sensuel et loin d’être un weird lolll...plutôt assez simple...MAIS extrêmement honnête ..Alors si un client veux négocier...flushé le il vaut pas la peine selon MOI.
    Donner une deuxième chance a quelqu'un qui ta trahi c'est comme donner une deuxième balle a quelqu'un qui ta manqué!!!

Il y a aussi le fait que l'offre augmente aussi, à chaque année, on dirait que le ratio de l'offre augmente plus comparé à la demande, la demande stagne.

Bien sûr, il y a des Indy qui connaissent leurs valeurs alors elles sont séduites par le milieu lucratif de Toronto, je l'ai comprend aussi, ou d'autres villes, mais c'est Toronto qui me vient en tête, alors quand tu es prête d'explorer Toronto, et que c'est plus rentable là-bas, alors ça devient de moins en moins intéressant de revenir à Montréal.

I used to fly to Montreal 6 times a year for a long 3 days weekend. Then frankly, I got bored. Of the city, the girls, the agencies, ..., of everything. Now, I fly to Bangkok 2 times a year instead . Moneywise, it is a wash. But pleasure wise, BKK beats YUL hands down.

ps: I $hit you not: The cost of a economy class ticket to BKK (20 hr flight) costs the same price as the ticket to YUL ( 1 hr flight). Add that to the reason why I stopped going to Montreal.
    Liberals have destroyed both the US and Canada.

Registered User
    Quote Originally Posted by centaurus View Post
    I used to fly to Montreal 6 times a year for a long 3 days weekend. Then frankly, I got bored. Of the city, the girls, the agencies, ..., of everything. Now, I fly to Bangkok 2 times a year instead . Moneywise, it is a wash. But pleasure wise, BKK beats YUL hands down.

ps: I $hit you not: The cost of a economy class ticket to BKK (20 hr flight) costs the same price as the ticket to YUL ( 1 hr flight). Add that to the reason why I stopped going to Montreal.
    Damn i would love to go there also ...One merb member did speak briefly about is trip to go there and from what i heard ..he does save $ and have more fun and time with those beautiful ladies...lucky you...i am waiting to talk to him more about it...oufff cant wait..cause YOU have to know where to go to meet them and not being rob or worst !!!...Cause i just saw a week ago at the tv in french ARNAQUE EN VILLE...and it is pretty scary with those triads etc...
    Donner une deuxième chance a quelqu'un qui ta trahi c'est comme donner une deuxième balle a quelqu'un qui ta manqué!!!

Quote Originally Posted by SpecialAgentMoody View Post
    elles sont séduites par le milieu lucratif de Toronto
    Pas vraiment, maintenant Toronto n'est plus ce qu'il était comparé aux années d'avant. Nous avons une succ. là bas aussi et on doit constamment se battre contre celles qui chargent 60$ - 80$ la demie heure... également la demande est horrible pour ce qui est du bbxx.

Je crois que c'est relativement tranquille partout.

Il y a aussi qu'il y ait de plus en plus de demoiselles à l'emploi. Celles qui chargent trop cher pour le service rendu et celle qui charge trop peu pour ce qu'elles offrent...Ce qui fait que celles qui méritent la donation demandée doivent sans cesse négocier ou faire face à ces gens qui ne crois plus que certaines Sp's méritent le prix demandé.

C'est vraiment navrant

Original Dude
    L'ete est censé etre la saison forte non? Peut-etre que oui la nouvelle loi rend les gens nerveux, mais faut dire que cette ete mesemble sa fesais longtemps que j'avais pas vu, ya BEAUCOUP d'agences active, et beaucoup de filles par agence, veut veut pas, ces normal que sa paraisse comme si y'avais moin de business. Je me rapelle ya pas si longtemps ou 2 agences etait vraiment active et les autres avais 2-3 filles par soir max..

plus le cas...
    Life is a party ! Death is the Hangover.. 70-49-6

Simple... The economy is down. Majority of peoples discretionary income has decreased... It has been on a steady decline since the 70's. You see it everywhere many retail chains closed down, companies downsizing, I saw many restaurants I saw for years all of a sudden close down. People just do not got as much money to spend as much as they did in the past. Prices of everything is increasing by a lot yet salaries remain the same. Jobs are also disappearing... Jobs are being outsourced to third world countries where they exploit those countries with cheap labor, Harper introduced the Foreign Workers Program where companies bring in temporary foreign workers for cheap slave labor (jobs guaranteed for them but not to Canadians). Dropping oil prices companies using this as an excuse to put more money into their pockets and slash jobs. Alberta is in a downturn now. This is just the tip of the iceberg.
    There is no knowledge that is not power.

Banned
    dans mon cas, je n'ai pas ralenti, mais nous nous sommes tourner vers les indy, puisque pour un couple le service est mieux adapter, un couple n'a pas les memes besoins qu'un homme seul. je le sait car au debut je pratiquait ce hobby seul, mais les agences ne sont pas en mesure de comprendre nos besoins.
    alors, pour le ralentissement de notre coté, non, pas du tout.
    la semaine derniere nous avons eut 2 rencontres et la semaine prochaine ce seras 3.

Quote Originally Posted by gurgeh85 View Post
    Mtl Girlfriends opened up in NY last year, but they didn't get past a few months.
    Mtl Girlfriends went dark for a while and came back as some "new" entity under a new name (French GFE VIP) because they wanted to raise prices. Plus the Canadian side is run my Alexandra and the US touring side is run by Tasha who can at times be very disorganized.

The economy in Montreal is in the toilet.
    Everyone is suffering in all industries. Everyone is tight for money.
    And yes, businesses are going bankrupt all over town.
    It's a simple as that. I hope things will start to pick up soon, but i don't know,I feel it might be just the beginning...

Quote Originally Posted by Numerati View Post
    Mtl Girlfriends went dark for a while and came back as some "new" entity under a new name (French GFE VIP) because they wanted to raise prices. Plus the Canadian side is run my Alexandra and the US touring side is run by Tasha who can at times be very disorganized.
    Thanks for the heads-up, Numerati! This is something I'm going to have to look into...

Quote Originally Posted by snoodle View Post
    The economy in Montreal is in the toilet.
    Everyone is suffering in all industries. Everyone is tight for money.
    And yes, businesses are going bankrupt all over town.
    It's a simple as that. I hope things will start to pick up soon, but i don't know,I feel it might be just the beginning...
    As if anybody is going to listen to me...I'll make a suggestion. I'm sure there are members of the Quebec government who read Merb, so I'm going to throw this out there: you should launch a tourism advertising campaign for your province aimed at the northeast of the US. Americans, wrongly for the most part, have an impression of the French and French Canadians that they are rude and snooty. I've been to France and I have been to Quebec and I have been treated very well by almost everyone. Throw some commercials onto American television and get the tourists up there. The USD is doing so well against the CAD right now that a campaign like this makes sense.

This is an edit: I'll add that everyone thinks people from New York are jerks, too! It isn't true! We're mostly nice. Don't base your opinion of us on that one guy who was an asshole! I guess we're in the same boat...

Page 1 of 2 12 LastLast