Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 19

Thread: 2015 – Great year with so many new nice ladies

Banned

2015 – Great year with so many new nice ladies

Hello,

I do not know what is currently happening, but I believe that we currently see so many nice ladies joining that business. I might be getting old and forgetting the past, but 2015 seems to be a special year so far.

There could be so many factors behind it, but I am curious:
    • Bad Economy or financial independence;
    • Curiosity;
    • Social Media;
    • Our society transforming to a more liberal mind set;

I’d be very interested to have ladies and agencies feedback. The social aspect of that hobby is also very interesting.

Thanks in advance for your time,

I agree ! All this with bill c 36

the last of the mohicans
    I also blame c36.
    Especially in terms of the ad sites
    "Scars remind us where we've been. They don't have to dictate where we're going"

Je pense que la perception que les femmes ont de leur la sexualité est différente aujourd'hui. Tout comme les hommes, elles peuvent plus facilement séparer sexualité et amour. Nous sommes loin du ''pas de sexe avant le mariage''. Comme le dit Grenouilleforever, cette évolution est probablement influencée par les changements sociaux, les nouveaux modes d'interactions sociaux, l'autonomie et l'indépendance financières des femmes. Leur corp leur appartient et elle se sente légitimée de l'utiliser à leur convenance sans avoir à vivre dans la honte et l'opprobre sociale. Évidemment, il existera toujours des situations où la femme choisira ce métier par manque d'alternatives, afin d'éviter la pauvreté ou pour payer sa drogue. Il y aura aussi d'autres situations ou le métier lui sera imposé parce qu'elle est exploitée par un pimp. C'est à nous, socialement de mettre en place les conditions qui permettront à chaque femme de choisir ce qui est le mieux pour elle. C'est à nous, individuellement, de faire la différence en choisissant des femmes qui sont dans le métier par choix conscient et assumé. Ouf!! long détour pour dire que peut être retrouvons nous d'aussi belles et gentilles femmes aujourd'hui parce qu'elle sont mieux dans leur peau, plus émancipée et mieux avec leur sexualité. Dsl, mais réflexion trop longue pour que je tente de la traduire avec la pauvre qualité de mon anglais.

Retired veteran hobbyist
    Maybe they want to meet some great, handsome, skilled and wealthy guys!

Registered User
    J'aime qu'en tant qu'indépendante, je puisse être maître de mon horaire et décider du nombre d'heures que je veux dédier à mes activités de courtisane à chaque jour. Je suis une fidèle abonnée à l'insomnie et c'est pratique pour moi de pouvoir commencer ma journée à midi si je le souhaite. Mon cerveau est particulièrement actif la nuit et cette liberté me permet entre autre de travailler sur des projets artistiques jusqu'aux petites heures du matin lorsque l'inspiration et la motivation sont au rendez-vous.

C'est stimulant aussi de gérer soi-même sa propre petite entreprise et d'en être fière, sans patron au-dessus de sa tête pour décider du comment et du quand. (Ok, pour mes amants que je laisse me diriger pendant les séances où je suis soumise, ça ne compte pas! :P )

De rencontrer des gens de toutes provenances et de toutes classes sociales est aussi très intéressant au niveau de l'observation de la société, puis ça donne l'occasion de faire des apprentissages dans les domaines les plus variés (pendant ces quelques minutes où nous ne sommes pas occupés à autre chose ).

Bien entendu, l'aspect économiqe entre en ligne de compte ! Le marché de l'emploi est fermé par les temps qui courent. Je suis en voie de compléter une maîtrise et il faudrait malgré cela que je me contente d'une jobine à 12$ de l'heure ? Non merci !

Naturellement, (élément essentiel selon moi si l'on ne veut pas sortir abîmée de l'expérience) j'aime vraiment le sexe ! J'ai une très forte libido et quoi de mieux que pouvoir retirer du plaisir de ce qui nous permet de aussi de subvenir aux impératifs financiers, en plus de se gâter (et se faire gâter) un petit peu.

I think it's because today's university graduates (Millennials) cannot find jobs because Baby Boomers are not retiring.

CBC has a documentary about the high rate of unemployment with young adults:

http://www.cbc.ca/doczone/episodes/generation-jobless

Today, the unemployment rate for young people in this country is close to 15% – double that of the general population. But the real crisis is the increasing number of university and college grads who are underemployed – scraping by on low-paid, part-time jobs that don't require a degree.

All of you makes some great point. Of course there can't be one reason, it's different from one girl to another....

...but I go on record and blame how expensive going to University and College is these days. I've met more than 30 different SP since january and most of them ( maybe 75% of them, maybe more ) told me they were doing this to help pay for their semester or upcoming classes at University or College. If University was free like we see in other countries then I don't think we would see as many young, bright women as we see now.

Also a lot of women are career driven and entrepreneurial, they want to have a lot of money in their bank account before they get to 30 years old. Take the ex SP I'm in love with. She was able to pay 8 months rent in advance just because of the hobby, weeks before she started a very very good job. So yeah, women are very smart and if they have to sell their bodies to make sure that their future is bright then they are going to do it in a heartbeat.

As long as the girl is doing it by choice, that she is doing it safely and that she knows her limits then why not.

Banned
    Thanks to every one who contributes to that thread so far... as we all see there are many factors that gives a direction to our society.... Very very interesting on the social side...

Could this be a resurgence of the days of the Class of 2002 to 2004? I hope so! It is definitely not a coincidence of the direct correlation of the quality of the girls with the favorable exchange rate between the USD and CAD. I was late into the game when I first started in the Summer of 2004. Caught the late tail end of all this which I remember so fondly. It would be interesting if Montreal would start to tour the US again more actively.

What makes 2015 so special compared to 2014? Or 2013?? I'd be curious to know what distinctions there arenas I'm particularly clueless due to my inactivity/minor activity then...

Registered User
    Myself I find since I got back into this hobby since 20010 - 2015.The quality of women in this business is outstanding to the point they are so down to earth, I'd actually would want to date some of them to get the full package experience besides just a roll in the hay.
    Maybe it's because I'm single & the quality / non quality of women in the real dating world have less to be desired.
    Yes attending the GT in 2015 defiantly helped to meet these exceptional women.
    When I was in the hobby prior to 2004 I had way too many bad experience which made me quit the hobby all together.

Quote Originally Posted by solidsnake View Post
    What makes 2015 so special compared to 2014? Or 2013?? I'd be curious to know what distinctions there arenas I'm particularly clueless due to my inactivity/minor activity then...
    There is constant new girls entering the scene lately as opposed to the same girls jumping between agencies. There were discussions in here about how boring the hobby scene was because guys thinking they are seeing a new girl when it is the same girl they saw in another agency. Recruiting new girls took a back seat and it was about hiring away gems from each other. The cycle went on for a good while and it was quite discouraging. Great recruiters like John of Eleganza for instance left the scene along with the agency created sort of a void for one. Martin of XXXtase sort of left but recently came back full swing.

Relocated
    I've noticed the biggest growth in the Indy sector, there are presently 60+ profiles advertised just on Indy Companion alone! There are more Indy ads everywhere, including merb, and it seems like more reviews of indies as well...

Quote Originally Posted by ita View Post
    I see many agencies very active. In particular lately Euphoria, XXXtase and Vogue. Some of new girls are great.
    Along with Mojo as well.

Hopefully there is a long term revival to the Montreal hobby scene. Toronto is great as well but just doesn't compare to what is offered in Montreal.

Page 1 of 2 12 LastLast