English should never be eradicated. I majored in English in college. It is the language of Shakeapeare, and Dickens, and Tennyson, and Hemingway, Faulkner, Vonnegut, and yes Kerouac..........the great French Canadian/American writer of English!!!!!!!!! One of my favorites but despite his ancestry, he wrote in English, not French..........maybe some people who support Bill 101 should read these authors. They brought joy to all our lives.
Tu sembles suggérer que les gens qui appuient la loi 101 sont des ignorants de la littérature anglaise... Tu vois, c'est un des problèmes contre lesquels les français doivent se battre constamment. Beaucoup d'anglais se croient intellectuellement supérieurs parce qu'ils sont incapables d'imaginer que des auteurs francophones puissent écrire aussi bien que les Shakeapeare, and Dickens, and Tennyson, and Hemingway, Faulkner, Vonnegut, and yes Kerouac...
Pour ma part, je préfère Mark Twain... Grisham, Clancy et Crichton et je déteste Richler...
As-tu déjà lu Jules Verne? Ou encore, quelques québécois comme Ferron ou Godbout?